У оквиру пратећег програма овогодишњег Театар феста „Петар Кочић“ у уторак, 10. јуна, с почетком у 19 часова одржан је први најављени мастерклас. Мјесто догађања био је Студентски културни центар Универзитета у Бањој Луци. Драган Живадинов, позоришни редитељ препознатљив по постгравитациној умјетности и експерименталном театру, учесницима на радионици. Управо постгравитациона умјетност била је тема мастеркласа који је Живадинов почео користећи три кратке дигиталне пројекције како би присутнима дао што бољи увид у оно што га покреће при креативном раду. Притом се осврнуо на руског умјетника-супрематисту Константина Рождественског, чији га је рад фасцинирао, али и на филозофско учење Николаја Фјодорова и научне експерименте К. Е. Цјолковског и њихов утицај.
У другом дијелу мастеркласа Живадинов је говорио о педесетогодишњем позоришном концепту „Noordung::1995–2045“, представи која би, након премијере, 2005. године, сваких десет година имала по једну репризу, а глумце, који би у међувремену преминули, на сцени био замијенио технолошки супститут (мушкарце – ритам, а жене – мелодија).
У наставку се Живадинов посветио дјелу пионира астронаутике Хермана Поточника (псеудоним Нордунг) и његовој првој књизи „Проблем вожње свемиром“, те показао директну реализацију Херманове идеје у филму „Одисеја 2001“. Овим се дотакао и потребе удруживања науке и умјетности, те наставио разговором о Николају Фјодорову и космизму. Да је позориште метафизичка радионица, Живадинов је доказао на примјерима својих ранијих радова, представама „Ретроградни догађај крштење под Триглавом“, коју је режирао као 23-годишњак, те „Молитвена машина Noordung“, које су га довеле идеје о представи „Noordung::1995–2045“. Харизматични Живадинов је проткао мастерклас причама из живота и анегдотама које су допринијеле бољем разумијевању тема којих се дотиче. Такође, говорио је о искуству рада на првој представи у бестежинском простору, 1999. године, и околностима које су до тога довеле, а ова представа омогућила му је да прва реприза представе „Noordung::1995–2045“ буде изведена на моделу Међународне свемирске станице у хидролабораторији Звјезданог града у Русији, 2005. године. Овај догађај послужио је као повод за додјељивање Медаље за културализацију космоса и космификацију умјетности која је названа у част Константина Цјолковског од стране Руске академије наука.
У завршном дијелу мастеркласа Живадинов је говорио о настанку Културног центра европских свемирских технологија (КСЕВТ), заснованог на идеји стварања везе између свемира, умјетности и науке. Инспиративни Живадинов ниједног тренутка присутне није оставио равнодушнима, а његов иновативни приступ позоришној умјетности, ентузијазам и енергија били су право освјежење за све који су издвојили вријеме за овај догађај.